15 Eylül 2010 Çarşamba

BENİ BU DERSTE YOK YAZ MÜMKÜNSE!

Geç kalmadım hocam,
bile bile geç geldim...
söyletme işte ,
mazeretim yok
beni bu derste yok yaz mümkünse..

Hadi itiraf et;
ancak bensiz
"huzurla" işlenebilirdi bu ders..
"var mı sorusu olan?" dediğinde,
itiraf et!
senin de işine geldi,
o lanet olası parmağımı görmemek..

Vallahi, geç kalmadım hocam,
bile bile geç geldim..

istedim ki;
sana bir güzellik yapayım..
şöyle salına salına
ve ellerin cepte
bir kez olsun herşeyi bilen ol..
hayran hayran bakıp,
açık kalsın ağızlar..

beni boş ver hocam..
beni boşver!
yazılı kağıtlarını boş verdiğim gibi sana,
sen de beni boşver..

Çenem durmaz benim bilirsin ;
"geç şuraya" dediğinde köşeye,
"eyvallah" der,
gururla dikilirim
tek bacaklı kurşun asker gibi..
hem zaten senin tabirinle,
altı üstü
beş yıldızlı bir generalim,
konuşanlar listesinin tepesinde..

Geç kalmadım hocam,
bile bile geç geldim,
söyletme işte ,
mazeretim yok..

kitaplarında yazıyor
beynimi kemiren sorular!!!
bütün cevaplarım,
ders notlarında gizli !!!

künhüne vakıfım artık,
varlığımın
yokluğumun
yoksulluğumun..

aydım,
aydınlandım,
çözdüm sayende sırrını
hâl-i pür melâlimin..

Geç kalmadım hocam,
bile bile geç geldim,
söyletme işte , mazeretim yok
beni bu derste yok yaz mümkünse..

ÜRYAN

http://kirilmanoktasinda.blogspot.com/2010/09/hocam-beni-bu-derste-yok-yaz-mumkunse.html

3 yorum:

Butimar dedi ki...

Şarkısı bestelense gençler arasında çok tutan bir şarkı olurdu bence..:)

KuDReT dedi ki...

Sonra boş kağıt veren öğrenciler mi dersin devamsızlıktan kalan öğrenciler mi dersin alır başını gider :) Ama bu şiiri ben temsili teşbih sanatı kullanıldığını varsayarak okuyorum... O zaman çok güzel yerlere çekebiliyorsun her konuya uydurabiliyorsun ;)

üryan dedi ki...

sevgili Kudret;
teşekkür ederim önce..
ve evet kesinlikle, bir sürü yere çekebiliyorsun ifadeleri.. bence çekmelisin de..